98% különadó   Ezen a lapon összegyűjtöttem a 98%-os különadó témával kapcsolatos írásaimat. Ha elolvassák a 2010-2011-es írásokat is, akkor kiderül, hogy a jogalkotó görcsölését párhuzamosan kísérte a NAV szakmai bizonytalankodása, tévedései is.  


Hol tart most a 98%-os különadó visszatérítése?

Összefoglaló írás arról, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy visszakapjuk a korábban jogtalanul levont különadó egy részét.


Hogyan kell értelmezni a 98%-os különadóra megszavazott törvény-módosítást?

Gondot fog okozni a most kihirdetésre kerülő törvénymódosítás értelmezése, mert nem a NAV szája íze szerint született meg. Nem vonatkozik ugyanis azokra, akik az Art. 124/B.§ alapján önellenőrzéssel igényelték vissza a 98%-os különadó szja feletti részét.  Elsősorban azoknak jelent hosszú kifutású megoldást, akik még nem léptek semmit, illetve akik korábban éltek a jogorvoslati lehetőségükkel és ügyükben elmarasztaló jogerős határozat születetett. Értelmezzük a törvénymódosítást bekezdésről bekezdésre ...


A pofátlan Soós Andrea Klára ügyvéd megtéveszti a 98%-os különadó kárvallottjait. A Média asszisztál ehhez.

Az augusztus 18-i Népszabadságban egy bicskanyitogató írás jelent meg a címoldalon Soós Andrea Klára zavaros tanácsaival. Az ügyvéd nyíltan megtéveszti, zsákutcába viszi a különadóra várókat, hogy folytathassák a Strasbourgi ügyeiket. Az ügyvédek ugyanis nem érdekeltek abban, hogy Magyarországon elintézést nyerjenek a 98%-os ügyek. Pedig a jogi helyzet egyértelmű és tiszta...


Visszajár a 98%-os különadó, de nagy ívben kerüljük el a NAV ügyfélszolgálatokat.

Egyre többen keresnek meg azzal, hogy a NAV ügyfélszolgálatán azt a tanácsot adják a 98% különadóval érintetteknek, hogy várjanak még. A NAV állítólag vár valamilyen állásfoglalást, meg úgyis van 180 nap a kérelem előterjesztésére. A könyvelők is rendre megtagadják az önellenőrzés elkészítését, míg ügyvédek rossz tanácsokat adnak: van olyan ügyvéd, aki szerint a 98% különadó alá tartozó jövedelmek adómentes jövedelemmé váltak. Lássunk tisztán...

Echo tv video: Visszajár a 98%-os különadó. De mennyi és mit kell tenni ezért?


98 százalékos különadó: Önadózás vagy adókivetés?

Az adófizetési kötelezettségünknek kétféleképpen tehetünk eleget: önadózással vagy adóhatóság általi adókivetéssel. A 98 százalékos különadóról szóló törvényben keveredik a kétféle adózási mód. Nem csoda, hogy a NAV is zavarba jött tőle ...


98 százalékos különadó bevallás: mikor jöhet a végrehajtó?

Az elmúlt időben számos nyilatkozat jelent meg, amiben azzal riogatják a vélhetően a különadó bevallásra kötelezett magánszemélyeket, hogy mulasztási bírsággal sújtják őket, ha nem nyújtják be bevallásukat. Szélsőséges vélemények szerint bármelyik nap megjelenhet a végrehajtó. De vajon mi igaz ezekből a fenyegetésekből? A válasz ...


Nem boldogul a NAV a pofátlan végkielégítésekkel: százezrek is visszajárhatnak!
Nagyon sokan nem vállalták a kockázatot és a szakmai aggályok ellenére benyújtották a pofátlan végkielégítéseket terhelő különadó bevallásukat. Nem is sejtik, hogy ha 2010-ben még el tudtak helyezkedni vagy más jövedelmet tudtak szerezni, akkor akár 1 millió forint is visszajárhat a megfizetett különadóból. A NAV által pofátlanul beszedett összegből önellenőrzéssel több százezer forintot szerezhetünk vissza jogszerűen.


Az adóhatóság szakmai hibája miatt nem lehet bevallani a 98 százalékos különadót!

Az adóhatóság egy hatalmas szakmai hibával segítségére sietett azoknak, akik nem akarnak beletörődni az igazságtalan visszamenőleges sarcba...


 

Törvénytervezet a 98%-os különadó visszatérítésére. Kinek segít?

Beterjesztette a kormány a 98%-os különadó visszatérítéséről rendelkező jogszabály tervezetet. Ez elsősorban azokat hozza kedvező helyzetbe, akik korábban éltek a jogorvoslati lehetőségükkel és ügyükben ellenőrzéssel lezárt időszakot keletkeztető elmarasztaló jogerős határozat született. A jogszabálytervezet nem zárja ki a különadó visszatérítéséből azokat sem, akiknek ügyét bíróság felülvizsgálta és elutasította a keresetüket. Esetükben a folyószámlán az átalányközteher nemcsak a különadó kötelezettséget váltja ki, hanem a korábbi eljárásban megállapított adóbírságot, késedelmi pótlékot is, mint jogkövetkezményeket. A jogorvoslattal még nem élők esetében nem jelent tartalmilag lényeges változást a törvénytervezet. Láthatóan csak időt akar nyerni vele a kormány...


Mi a válasza a NAV -nak és a Kormánynak a 98%-os különadó visszaigénylésekre?

Megvannak az első reagálások a NAV -tól, és most már a kormánytól is. Akik az ügyvédekre hallgattak és kérelmet nyújtottak be, ők már megkapták az elutasító határozatot. Akik az okleveles adószakértőre hallgattak, és önellenőrzést nyújtottak be ők - a NAV és a Kormány által elismerten - jó irányba indultak el, hogy visszakapják a pénzüket.


Akkor most mi a helyzet a 98%-os különadóval?

Az Alkotmánybíróság eltiltotta a bíróságokat a 98%-os adómérték alkalmazásától. Látszólag ez csak néhány tucat folyamatban lévő ügyet érint. A valóság azonban más...


Végkielégítések különadója: használhatatlan a munkáltatói igazolás, újra kell számítani 2010-re a különadó alapját.

Az adóhatóság 53-as személyi jövedelemadó nyomtatványkitöltő szoftvere megjelenése óta jogtalanul von el adóforintokat a magánszemélyektől és az egyéni vállalkozóktól. Ezt az adóhatóság már 4 éve elismerte, de a hiba kijavításáról nem intézkedett.


Hiába módosította a FIDESZ a különadó törvényt. A 2010-es év megadóztatása a NAV korábbi szakmai hibája miatt már nem lehetséges!

Az Alkotmánybíróság kiemeli, hogy a 2010-es év vonatkozásában jogalkotásra van szükség ahhoz, hogy a törvény kiterjedjen 2010-es évre is. A jogalkotás megtörtént, de a döntésnek nem várt hatása is van: Újabb munkáltatói adatszolgáltatás nélkül nem lehet meghatározni a különadó alapját a 2009-2010 évek között „folyamatban lévő” ügyekben.


Az Alkotmánybíróság különadóra vonatkozó döntésének lehetséges következményei.

A döntés indoklását olvasva szembetűnő az Alkotmánybíróság bizonytalansága. Bár abban egyetértenek, hogy a visszamenőleges hatály tilalmába ütközik a törvény, de abban már eltérnek a vélemények, hogy a „jó erkölcsre vonatkozó” kitétel lehetővé teszi-e a visszamenőleges hatályú adókivetést. Ez az Alkotmánybírósági döntés nem zárja ki a különadó átdolgozott formában való ismételt hatályba léptetését.


Az Alkotmánybíróság döntése miatt átmeneti rendelkezés törvénybe iktatására lenne szükség!

Valóban szükség van a 2010-es évet érintő törvénymódosításra a „folyamatban lévő” ügyek miatt. Az Alkotmánybíróság döntésének ugyanis 2011-re kiható hatálya is van azon ügyekben, amelyekben a jogviszony megszűnése 2011-re esik, de 2010-ben is volt a jogviszony megszűnésével összefüggésben kifizetett bevétel.



Beadjuk-e a 1053K bevallást? Ennek kitöltéséhez, bevallásához nélkülözhetetlen a különadó kalkulátor használata!

A kalkulátor segít eldönteni azt, hogy a magánszemély alanya-e a magánszemélyek 98 százalékos különadójának, kiszámítja a még visszamenőlegesen fizetendő különadót. Aki nem tudja adatokkal feltölteni a kalkulátort, az be sem tudja adni a 1053K bevallását.